دولت در حوزه اکتشاف معدن منتظر سرمایه گذار خارجی نباشد.

عمق اکتشافات معدنی به ۱۰ هزار متر رسید.
جولای 2, 2016
احتمال افزایش قیمت روی تا ۲۵۰۰ دلار
جولای 5, 2016

یک فعال معدنی با بیان اینکه برای اکتشافات نیازمند سرمایه و تکنولوژی روز هستیم نه سرمایه گذار خارجی، گفت: دولت باید با پرداخت هزینه های اکتشاف به بخش خصوصی بسترهای لازم را برای تقویت این بخش فراهم کند.

ابراهیم جمیلی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۴۸ هزار هکتار مساحت کشور است، اظهار داشت: کشور ما پتانسیل معدنی بسیاری دارد و جزو ۱۰ کشور معدنی دنیا است اما متأسفانه هنوز در ابتدای راه فعالیت معدنی به ویژه اکتشافات هستیم و خیلی موفق عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه برای اکتشافات نیازمند سرمایه و تکنولوژی روز هستیم که نبود آنها مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: عمده اکتشافات توسط دولت انجام شده و بخش خصوصی حضور مؤثری در این بخش ندارد در حالی که دولت باید با پرداخت هزینه های اکتشاف به بخش خصوصی بسترهای لازم را برای تقویت این بخش فراهم کند.

جمیلی با اعلام اینکه عمده اکتشافات امروز در سطح انجام می شود، گفت: برای توسعه اکتشافات فقط نباید منتظر سرمایه گذاران خارجی باشیم بلکه باید با حمایت های لازم تکنولوژی های روز را در این حوزه به کار گیریم.

این فعال بخش معدن با بیان اینکه کمبود تجهیزات و ماشین آلات در حوزه معدن بسیار است، تصریح کرد: در حال حاضر پهنه بندی هایی در استان های مختلف برای اکتشافات انجام شده که امروز نمی توان در مورد آنها قضاوت کرد اما در مجموع کشور با توجه به پتانسیل بالای خود هنوز در بخش اکتشافات معدن خوب عمل نکرده است.

منبع: ماین نیوز