دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان برگزار شد

جلسه مشترک گروه صنعتی معدنی زرین و دانشکده معدن دانشگاه تهران
آوریل 22, 2018
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زرین معدن آسیا (سهامی عام)
جولای 14, 2019

دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان برگزار شد
در این همایش شرکت زرین معدن آسیا و گسترش صنایع روی ایرانیان بعنوان حامی حقوق مصرف کننده در استان زنجان لوح تقدیر دریافت کردند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: در دنیای کنونی بنگاه‌هایی که از حقوق مصرف‌کننده حمایت نکنند محکوم به فنا هستند و ۵۱ بنگاهی که در فراخوان این سازمان از استان زنجان خود را در معرض ارزیابی قرار دادند، قابل تقدیر هستند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای تولیدی در استان، انتظار می‌رود که این تعداد متقاضیان در سال‌های آتی افزایش یابد. همچنین امیدواریم روزی بتوان همه بنگاه‌ها و تولیدات و خدمات را ارزیابی کرد تا مردم متوجه تولیدکنندگان صحیح‌العمل شوند.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در هفدهمین دوره همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان، ۲۵ برابر و تعداد منتخبین ۲۲ برابر نسبت به دوره اول شده است، افزود: این همایش داوطلبانه بوده و افزایش حضور شرکت‌کنندگان در این همایش نشان از بهبود شرایط برای مصرف‌کنندگان است.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، یادآور شد: این سازمان، سازمان قیمت‌گذار نیست و مواردی از قبیل کیفیت، ارائه خدمات پیش و پس از فروش و این قبیل موارد در اولویت هستند و قیمت‌گذاری در مراحل بعدی انجام می‌شود و باید توجه کرد که در هیچ نظامی رهاسازی قیمت‌ها وجود ندارد و در آزادترین بازارها و اقتصادها نیز نظارت و کنترل وجود دارد.

محمود نوابی با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: تولیدکننده باید بتواند از فرصت خوبی که پیش‌آمده استفاده کنند و کالاهای تولید شده باید با استحکام و دوام و زیبا باشد، در این صورت است که مصرف‌کننده به کالای ایرانی گرایش پیدا می‌کند و نباید فراموش کرد که در حال حاضر فرهنگ حاکم بر جامعه خرید کالا با برند خارجی است، ولی لزوما همه کالاهای خارجی با کیفیت نیستند و این بازرگانان هستند که کالای بی‌کیفیت و ارزان را به بازارهای ایرانی وارد می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر در جهان خسارت اعتماد به برند پرداخت می‌شود و این رفتار سبب می‌شود که دیدگاه مصرف‌کننده نسبت به برند تغییر نکند و این در حالی است که در فروشگاه‌های کشور عبارت «کالای فروخته شده، پس‌گرفته نمی‌شود» وجود دارد که این عبارت خود، توهین به مصرف‌کننده است که البته اخیرا در برخی فروشگا‌ه‌ها نیز عبارت کالای فروخته شده، پس‌گرفته می‌شود، نیز مشاهده شده است.