مدیریت ناصحیح بخش معدن را عقب انداخت.

توسعه در معدن جزو پایدارترین توسعه ها است.
می 28, 2015
ایران از سرمایه گذار خارجی در بخش معدن حمایت می کند
ژوئن 1, 2015

 امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و ارایه راهکارهای مناسب در بخش معدن از دوران رکود اقتصادی خارج شویم
محمد رضا بهرامن؛ نایب رییس خانه معدن ایران در همایش روز ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور با بیان این مطلب گفت: معدن نقش خود را در اقتصاد کشور زمانی می تواند ایفا کند که به صنایع پایین دستی خوب نگاه شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه نقش معدن در تولید ناخالص ملی حدود ۱٫۲ درصد است اما  باید میزان  تاثیرگذاری آن در صنایع را ببینیم، اگر آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۳ مقیاس قرار گیرد، خواهیم دید که کشورهای شیلی، آمریکا و کانادا ارقام خوبی در بخش معدن سرمایه گذاری کرده اند، به طور مثال کشور کانادا ۱۱۷ میلیارد دلار در طول یکسال در بخش معدن سرمایه گذاری کرده است.

بهرامن خاطر نشان کرد: باید نگاه سرمایه گذاری در بخش معدن را در کشور تقویت کنیم چراکه فاکتورهای توسعه از قبیل نیروی انسانی، منابع معدنی و انرژی را در کشورمان داریم و متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح در سال های گذشته نتوانسته ایم آنطور که شایسته است از ذخایر معدنی کشور بهره بگیریم.

نایب رییس خانه معدن ایران در پایان با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تخصصی بخش معدن در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که کارگروه تخصصی از دولت، فعالان بخش خصوصی و تشکل های معدنی جهت رفع مشکلات و موانع و توسعه بخش معدن تشکیل می شود.
پایگاه تحلیلی خبری معدن۲۴