کاهش درآمد غول های معدنی در سال ۲۰۱۵

علل رکود بخش معدن در ۱۲ سال گذشته، تحریم یا عملکرد
آگوست 6, 2015
نقش توسعه و تکمیل اکتشافات بر صنایع معدنی
آگوست 8, 2015

به نقل از استرالیا ماینینگ، شرکت های معدنی جهان سود حاصل در نیمه نخست امسال را مجموعا ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار اعلام کرده اند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.

برای مثال ریوتینتو یکی از شرکت هایی بود که باوجود کسب درآمد خالص ۴٫۴ میلیارد دلاری در سال گذشته، امسال تنها موفق به کسب درآمدی بالغ بر ۸۰۶ میلیون دلار شده است.

این شرکت تا پایان سال کاهش هزینه ها تا سقف یک میلیارد دلار را پس از موفقیت در صرفه جویی ۶۴۱ میلیون دلار در نیمه نخست امسال، را هدف گذاری کرده و ۸۵ درصد از این عدد تاکنون محقق شده است.

همچنین پیش بینی می شود هزینه های سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۵٫۵ میلیارد دلار کاهش یافته و رقم آن در سال ۲۰۱۶ تنها به ۶ میلیارد دلار برسد.

گفتنی است، ریوتینتو در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ حدود ۱۵۴ میلیون تن سنگ اهن تولید کرد که ۱۱ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده و دلیل آن افزایش استخراج در مناطق عملیاتی پیلبارا بوده است.

این شرکت معتقد است، تنها عنصر کلیدی برای دستیابی به تولید بیشتر و کسب حداکثری ارزش افزوده، توسعه زیرساخت های پیلبارا و تمرکز بر روی تکمیل آن است که این موضوع مگر با بهبود و پیشرفت در بهره وری و حمایت از طرح های کاهش هزینه ها به نتیجه نخواهد رسید.

سام والش، مدیر اجرایی ریوتینتو اعلام کرده از نتایج این شرکت راضی بوده و به آن افتخار می کند.

والش معتقد است، ریو علی رغم چالش حال حاضر صنعت معدنکاری، توانسته به عنوان مجموعه ای قوی به اعداد قابل توچهی در تولید دست پیدا کند.

وی گفت، در زمانی قرار داریم که فضای حاکم بر اقتصادها تاحدودی تنظیم و به ثبات رسیده و از این پس باید شاهد تداوم رشد اقتصادی و افزایش تقاضای بلندمدت برای تمامی کالاها باشیم.

منبع:معدن ۲۴