کمک اوباما به اکتشاف معدن در فضا

ارزیابی عملکرد شرکت های خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران در دوران تحریم
ژانویه 5, 2016
لزوم ایمن‌سازی بخش معدن در برابر بحران‌های سیاسی
ژانویه 9, 2016

شهروندان ایالات متحده می توانند از این پس به طور قانونی حق مالکیت معادن در فضا را داشته باشند، این اتفاق پس از امضا قانون مبنی بر اجازه تملک توسط باراک اوباما انجام شد.

این قانون به عنوان قانونی که حق مالکیت می دهد و از طرفی شرکت های اکتشافی و تجاری را برای تصاحب این منابع تشویق می کند.
آقای اریک آندرسون یکی از اعضای مهم پلانتری ریسورس شرکتی که پیشگام در زمینه اکتشاف معدنی در صنعت فضا محسوب می شود دراین باره گفت: این تنها و بزرگترین حق مالکیت در تاریخ در این زمینه محسوب می شود.
از طرفی این موضوع سبب ایجاد انگیزه و حمایت برای ایجاد جهش اقتصادی و افزایش فعالیت در زمینه فضا می شود.
آقای پیتر دیاماندی یکی دیگر از افراد مهمی است که در این مورد اظهار نظرکرد و گفت: پس از سال ها، بشریت به این نقطه از تاریخ به عنوان نقطه ای که بشر جای پای محکم و ثابتی را در این زمینه برداشت نگاه خواهد کرد.
هنا کرنر مدیر اجرایی اسپیس فرونتیر فاندیشن ، دراین باره گفت: قانون جدید امضا شده ارزش بازار آزاد ایالات متحده را دربخش فضا بالا می برد، که البته نیاز لازم و ضروری برای ایالات متحده برای موفقیت در این بخش است.
این موضوع و حرکت یک جانبه ایالات متحده هنوز به طورکامل شناخته نشده است که آیا واقعا معتبرخواهد ماند یا خیر. اوتراسپیس تریتی که توسط ایالات متحده، روسیه و برخی کشوره ای دیگر امضا شد، کشورها نمی توانند حق مالکیت در فضا داشته باشند.
فضای خارج از جو و بیرونی باید آزاد از اکتشاف باشد و توسط ایالات متحده مورد استفاده واقع نشود، این موضوع توسط ترتی عنوان شده است، موضوع مالکیت نباید در فضا مطرح باشد.
زمین شناسان معتقدند که سیارات انباشته از سنگ معدن آهن، نیکل و فلزات گرانبها هستند که مقدارآنها به مراتب بیشتر از آنچه است که در زمین پیدا می شود، و این باعث می شود تا ارزش آنها در بازار بیش از تریلیارد دلار باشد.

منبع: معدن ۲۴