ایران جزو برترین کشورها در بخش منابع معدنی و ذخایر طبیعی است.

افزایش ۴۸ درصدی صادرات مواد معدنی
آگوست 28, 2016
شرایط بازار سرمایه نسبت به سال گذشته بهتر است.
آگوست 31, 2016

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ایران جزو برترین کشورهای دنیا از لحاظ وجود منابع معدنی و ذخایر طبیعی است.

اتاق خبر: محمدتقی کره ای،ما از این لحاظ جایگاه ویژه‌ای داریم و در رده پانزدهم دنیا ایستاده‌ایم و از لحاظ تولید نیز از جایگاه بسیار خوبی برخورداریم.

وی با بیان اینکه بخش معدن می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های بزرگ معدنی در سطح کشور شناخته شده، باید بتوانیم کانسارهای پنهان زیر سطح زمین را شناسایی کنیم و بر این اساس طی سه سال گذشته روش ژئوفیزیک هوایی در دستور کار سازمان زمین شناسی قرار گرفت.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: در سال گذشته به میزان ۱۰ سال پرواز ژئوفیزیک هوایی داشتیم و این طرح در آینده‌ای نزدیک در استان‌های شمالی کشور اجرا خواهد شد، زیرا می‌تواند کارایی مناسبی برای ایجاد مواد معدنی داشته باشد.

کره ای تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ پهنه در ۱۵ استان کشور به مساحت ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع را با هدف اکتشاف کانسارهای عمیق پوشش داده‌ایم و امیدواریم نتایج برخی از این پهنه‌ها تا پایان امسال مشخص شود.

وی ادامه داد: پوشش سراسری کشور برای اکتشاف عناصر استراتژیک است که با توجه به ارزش افزوده و جایگاه فناوری عناصر «های تک»، می‌تواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند.

منبع: اتاق خبر