بازدید دانشجویان و استادان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از گروه صنعتی-معدنی زرین و هفت باغ مهربانی زنجان

بخش معدن و صنایع معدنی، آماده جهش برای توسعه در دولت دوازدهم است.
می 13, 2017
تمرکز روی فلزات استراتژیک
می 20, 2017

روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت تعدادی از دانشجویان و استادان دانشکده کارآفرینی با حضور در گروه صنعتی-معدنی زرین، ضمن بازدید از فرایندهای تولید و فرآوری عناصر روی، سرب، منگنز و نقره از سنگ معدن، واقع در ۴۸ کیلومتری جاده زنجان-بیجار از نزدیک با تلاش ها و خدمات ارزشمند کارگران و مهندسان و مدیران این مجموعه خلاق، پیشرو و دانش بنیان آشنا شدند.

گروه صنعتی معدنی زرین با  ۷ شرکت تحت پوشش در حال حاضر با بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی،  بزرگترین تولید کننده کنسانتره  سرب و روی ایران و اولین صادر کننده فلز زاماک و همچنین اولین و بزرگترین تولیدکننده کود کشاورزی، پتاس و فسفات در ایران محسوب میشود.

 پس از بازدید و  پذیرایی ناهار از دانشجویان،  مهندس ابراهیم جمیلی، رهبر کارآفرین اقتصادی و اجتماعی، که  متولد ۱۳۳۵ زنجان و  رئیس هیأت مؤسس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان و از مدیران فعال اتاق بازرگانی ایران و نیز بنیانگذار خانه اقتصاد ایران است، با بیانی شیرین و دلنشین، داستان کارآفرینی  و عوامل موفقیت های خود را برای دانشجویان بیان کرد.

وی دعای مادر، عشق و علاقه به یادگیری و جستجوگری در کسوت خبرنگاری و نیز تجارب بسیار در عرصه بازرگانی و داشتن مجموعه ای از دوستان خوب و تشکیل تیم های قوی را  از عوامل موفقیت خود  ذکر کرد و افزود: هر انسانی با پشتکار، جرات ورزی، نوآوری و  تیم قوی می تواند ناشدنی ها را ممکن سازد. ایشان ضمن پاسخگویی به پرسش های دانشجویان، نسبت به حمایت از ایده های خلاقانه آنان قول مساعد داد.

آقای دکتر زالی، رییس دانشکده کارآفرینی نیز، ضمن تشکر از مهندس جمیلی، رهبران کارآفرین را سرمایه های ارزشمند ایران دانست که ارزش آفرینی و کارآفرینی آنها باعث شکوفایی جامعه میشود.

وی تاکید کرد آقای مهندس جمیلی هم رهبر کارآفرین اقتصادی است که درعرصه صنعت معدن پیشرو و تاثیرگذار بوده و هم رهبر کارآفرین اجتماعی است چرا که با احیای موسسه هفت باغ مهربانی با کمک یک تیم عاشق و قوی، توانسته مشارکت خیرین را در این کار بدیع جلب کند و در عرصه ارائه خدمات ارزنده به سالمندان کشور، الگوسازی کند.

در ادامه بازدید، دانشجویان  با حضور در باغ مهربانی، با سالمندان حاضر در این موسسه دیدار و گفتگو کردند. خانم امین که به فرشته مهربانی معروف است و مدیریت موسسه را بر عهده دارد، گزارشی از عملکرد یک ساله این موسسه را ارائه داد و برنامه بازدید که از ساعت ۱۱ صبح آغاز شده بود در ساعت ۲۰ با شعر خوانی تعدادی از سالمندان، اهدا گل به خانم امین و عکس یادگاری به پایان رسید.

 مهندس جمیلی، رئیس هیأت امناء بنیاد نیکوکاری جمیلی، از موسسین هفت باغ مهربانی است. ایشان راه اندازی بنیاد جمیلی را  لطف خدا و از مهمترین عوامل موفقیت  و برکت در کسب و کارش می داند.

منبع: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده کارآفرینی