تحلیل فلزات پایه (سرب و روی)

روان‌سازی تعرفه‌ها عامل رشد ۳۰ درصدی صادرات
اکتبر 22, 2016
دورخیز ۲۵۰۰ دلاری فلز روی
اکتبر 24, 2016

سرب

تعلیق های چین می توانند نقطه عطف باشند.

 

قیمت سرب بی ثبات باقی مانده است، اما در ماه آگوست تلاش کرد به روند صعودی برسد. با این حال، گزارش شده است که چین در حال تعلیق تولید سرب ثانویه به غیر قابل کنترل است که می تواند یک نقطه عطف باشد از آنجا که به طور بالقوه این عاملی برای پر رونق کردن بازار است.

مخصوصا با صنعت اولیه چین و جهان که با تولید کمتر معادن بازار بیشتر تقویت می شود.بنابراین جای تعجب نخواهد بود اگر در ماه های آتی شاهد سقوط موجودی سرب تصفیه شده بورس باشیم.

موجودی بورس فلزات لندن در حال حاضر کم و در حدود ۷/۱ درصد مصرف سالانه بوده و ذخایر بورس آتی شانگهای فقط ۱ درصد مصرف چین را حمایت می کند.

بنابراین اگر عرضه کم شود و احساس کسری ایجاد شود قیمت ها به سرعت عکس العمل نشان خواهند داد. ما در یک دوره شاهد بازار پر رونق سرب بوده ایم.

با این استدلال که قوانین بنیادی قوی تر از اطلاعات عرضه و تقاضای پیشنهادی شده بوده است. آخرین تحولات از این دیدگاه پشتیبانی می کند و بنابراین ما به این باور ادامه می دهیم که قیمت های سرب تا قبل از پایان سال بهتر شود.

 

روی

افزایش قیمت آسیب پذیر با شروع مجدد آگهی ها

 

روند صعودی قیمت های روی با مقاومت سرسختانه ای که در حدود ۲۳۰۰ دلار در هر تن داشته بعضی از تکانه ها در ماه آگوست را از دست داد. اگر روی موفق به غلبه بر این سطح نشود کاهش عمیق تری می تواند رخ دهد.همانطور که مفصل بحث شد بازار دارای استحکام کنسانتره فاکتور اصلی تداوم روند صعودی بازار است.

به طور بالقوه، این امر موجب حساسیت بازار شده و قیمت ها به اطلاعیه های تولید کنندگان که معادن موقتا تعطیل در سال گذشته برای راه اندازی مجدد آماده می شوند آسیب پذیر می شوند.

در صورت غیاب هر گونه شوک این چنینی، ما علاقمندیم که چگونه کسری بازار کنسانتره در حال تاثیر بر بازار روی تصفیه شده است.

موجودی بورس به نحو کندی افزایش یافته و کارمزدها پایین مانده است که هر دو مورد نشان می دهد که بازار فیزیکی هنوز هیچ استحکام قابل توجهی را تجربه نکرده است.

با این حال، ما یادآور می شویم که آخرین برآوردهای آی ال زد اس جی     (ILZSG)

نشان می دهد که پس از یک مازاد ۱۵ هزار تنی در سه ماهه اول سال بازار جهانی روی تصفیه  شده به کسری ۱۵۲ هزار تن در سه ماهه نوسان خواهد کرد.

منبع: ماهنامه تخصصی پردازش