ثبات قیمت روی و آلومینیوم و افزایش قیمت مس در بازار لندن

مراسم سوگوارى سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)
سپتامبر 27, 2017
ضرورت حفظ بازارهای صادراتی مواد معدنی
اکتبر 18, 2017

هفته نامه متال بولتن لندن اعلام کرد، تداوم صعود قیمت مس در بازار لندن، روز (جمعه) افزایش قیمت بیشتر فلزات پایه را در پی داشت.

صعود قیمت مس در قراردادهایی که تاریخ تحویل آنها سه ماه دیگر است، در سطوح بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دلار در هر تن ادامه پیدا کرد؛ مس پنج شنبه (۱۳ مهر) یک افزایش بهای ۲٫۷ درصدی را تجربه کرده بود.
متال بولتن، افزایش قیمت فلز قرمز را به اخباری نسبت داد که در آن به احتمال کاهش عرضه این فلز به خاطر زمین لرزه شیلی اشاره شده بود.
بانک استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد، در حالی که به نظر می رسد زلزله پنج شنبه گذشته شیلی تاثیر چندانی بر عرضه تولیدکنندگان مس نداشته است، ولی اخبار یاد شده سبب شد سرمایه گذارانی که اقدام به فروش سهام مس کرده بودند، بار دیگر سهام مس بخرند.
قیمت روی در بازار فلزات لندن در حال تثبیت در سطوح فعلی است و تنها با یک دلار و ۵۰ سنت افزایش نسبت به پنج شنبه گذشته، به سطح سه هزار و ۲۷۵ دلار در هر تن رسید.
سطح موجود روی در انبارهای تایید شده توسط بازار فلزات لندن به ۱۱۳ هزار و ۶۷۵ تن رسید.
نیکل در قراردادهایی که تاریخ تحویل آنها سه ماه بعد است، با ۱۲۰ دلار در هر تن افزایش قیمت به بهای ۱۰ هزار و ۵۸۰ دلار در هر تن معامله شد.
قلع و آلومینیوم نیز با ثبت اندکی افزایش به ترتیب به قیمت های ۲۰ هزار و ۹۲۵ دلار و ۲ هزار و ۱۴۶ دلار در هر تن خرید و فروش شدند.
سرب به عنوان تنها فلز پایه ای که قیمت آن در بازار لندن کاهش یافت، به قیمت ۲ هزار و ۵۸۴ دلار در هر تن معامله شد.
بازارهای فلزات پایه در طول هفته گذشته تقریبا آرام بودند، زیرا فعالان بازار به دلیل تعطیلی بازار چین، کمتر معامله کردند.

 

منبع: دنیای معدن