مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زرین معدن آسیا (سهامی عام) برگزار شد.

بررسی چشم انداز فلزات اساسی در برنامه”بورس”
آگوست 15, 2015
استرالیا خواستار تقویت همکاری با بخش معدن ایران شد
آگوست 15, 2015

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زرین معدن آسیا (فزرین) با حضور بیش از ۷۶درصد از سهامداران با ریاست آقای سلیمی رئیس هیات مدیره شرکت در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن برگزار شد و تقسیم سود ۵۰۰ ریالی مورد تصویب قرار گرفت.

در ابتدای جلسه،مهندس شهرام کدخدایی مدیرعامل شرکت توضیحاتی در خصوص میزان سود شرکت ارایه کرد و گفت:با توجه به کاهش عیار کلی ماده معدنی دریافتی از معدن انگوران که به عنوان منبع اصلی شرکت می‌باشد، در سود سال ۹۳ تعدیل منفی ۲۵ درصدی داشتیم که در مقایسه با شرکت‌های رقیب،این شرکت وضعیت بهتری را داشته است. آمار دریافت ماده اولیه نیز ۳۰ درصد افزایش مقداری بوده،لیکن به علت کاهش عیار تعدیل منفی صورت گرفته است.

وی افزود:شرکت زرین معدن آسیا ۴۴درصد از ظرفیت کنسانتره کشور را دارا است و در بخش خصوصی از لحاظ راندمان و تکنولوژی جز سه شرکت برتر می باشد.

مهندس کدخدایی با بیان این که این شرکت ۴۶ درصد از معدن قزلجا را دارد ؛اظهار داشت:معدن قزلجا  در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید و این معدن فقط دارای سرب می‌باشد.همچنین شرکت زرین معدن آسیا جز اولین شرکت‌هایی است که به دنبال تامین ماده معدنی از ترکیه می‌باشد.

در ادامه آقای ابراهیم جمیلی از سهامداران عمده شرکت نیز با اشاره به این که شرکت زرین معدن آسیا جزو ۳شرکت معدنی برتر کشور است؛تصریح کرد:در نظر داریم تا در سال جاری باکمک سهامداران در معادن کوچک سرمایه گذاری و به بهره برداری برسانیم .همچنین تصمیم داریم تا سهامداران خرد نیز در تصمیم گیری ها شریک باشند .

در راستای افزایش سرمایه صورت گرفته در مجمع دو سال قبل شرکت،پروژه های مختلفی پیگیری و اجرا شده که از آن جمله ایجاد و بهره برداری آزمایشگاهی مجهز به تجهیزات پیشرفته و مورد تایید اداره استاندارد استان زنجان می باشد که در مجمع عمومی فوق العاده همین روز به تصویب رسید.

مصوبات مجمع :

ابتدا گزارش عملکرد هیئت مدیره توسط مدیر عامل شرکت، و سپس گزارش بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ قرائت شد و پس از بحث و بررسی نسبت به موارد مطروحه تصمیمات ذیل با اکثریت آراء حاضر در جلسه اتخاذ گردید.

۱- صورتهای مالی شامل ترازنامه وحساب سودوزیان و صورت جریان وجوه نقد شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

۲- مجمع مقرر نمود مبلغ ۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال خالص به عنوان سود ( هر سهم۵۰۰ ریال) بین سهامداران تقسیم و در مهلت مقرر پرداخت گردد.

میزان تقسیم سود نقدی بنا به درخواست سهامداران خرد حاضر در مجمع بود و سهامداران عمده مخالفتی نداشتند.
۳- موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت  دایا- رهیافت  به عنوان بازرس اصلی انتخاب گردید.

۴- روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار جهت درج اطلاعیه ها و آگهی های شرکت تعیین گردید.

بلا فاصله بعد از مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده شرکت تشکیل گردید.

مصوبات مجمع :

پیشنهاد هیئت مدیره مبنی بر استفاده بهینه از امکانات آزمایشگاهی شرکت که مورد تأیید اداره استاندارد استان زنجان نیز میباشد مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیم زیر اتخاذ گردید :

« انــجام فعـالیت های آزمایـشـگاهی » به دامنه فعالیت های شرکت اضافه گردید و تغییر مفـاد ماده ۲ اساسنامه شرکـت مورد تصویب قرار گرفت .