معدن،پایه اصلی تولید در کشور

جهان نیازمند اصلاح قوانین معدنی
ژوئن 15, 2016
هر که را معدنکار خارجی خواهد…
ژوئن 21, 2016

رییس خانه اقتصاد ایران گفت: نباید به موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه کلی داشت بلکه باید ۲۴ بند آن به طور کامل اجرا شود وکلی نگری به اقتصاد مقاومتی جامعه را از هدف دور می کند.

اتاق خبر: کمیسیون معدن خانه اقتصاد با حضور نادعلی اسماعییلی رییس سازمان نظام مهندسی ایران ، ابراهیم جمیلی رییس خانه اقتصاد ایران و کیوان جعفری طهرانی رییس امور بین الملل سنگ اهن در محل خانه اقتصاد برگذار شد.

در ابتدای این جلسه ابراهیم جمیلی ، رییس خانه اقتصاد ایران گفت: نباید به موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه کلی داشت بلکه باید ۲۴ بند آن به طور کامل اجرا شود وکلی نگری به اقتصاد مقاومتی جامعه را از هدف دور می کند.

وی گفت: فعال شدن معادن کشور بسیار آسان است و مساله پیچیده ای نیست اما گاهی برخی مسولان معدنی دولت بر خلاف وعده ها عمل می کنند و تداوم این سیاست به راه اندازی معدن کمک نمی  کند .

جمیلی تصریح کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت استان ها با ستاد معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت هماهنگ نیستنند و بخشنامه ها گاه در استان ها اجرا نمی شود.

رییس خانه اقتصاد ایران افزود: بر اساس قانون باید در شرکت هایی که کارخانه فرآوری احداث کردند معادن به صورت مزایده محدود در اختیار انها قرار گیرد که این قانون اجرا نمی شود.

به گفته وی بروکراسی در بخش معدن بیشتر شده و معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و وزیر باید این مشکلات را بر طرف کند.

جمیلی با تاکید بر این موضوع که سازمان نظام مهندسی معدن باید به کمک بخش معدن بیاید افزود: یکی ازنکات مهم که در بهبود شرایط بخش خصوصی اثری مثبت خواهد داشت حضور انها در کنار بخش دولتی هنگام انجام مذاکرات با خارحجی هاست.

در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران عملکرد رییس هیات عامل ایمیدرو را در دوره جدید مثبت ارزیابی کردو گفت: پنجره واحد در بخش معدن باید شکل بگیرد و این موضوع باعث کاهش بروکراسی می شود.

در ادامه این جلسه سعید صمدی رییس کمیسیون معدن خانه اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می شودکه در برابر تحولات اقتصادی مصون باشد. در این میان باید توجه داشت که در بخش معدن کشور در برابر تحریم ها مقاوم بود به طوری که تولیدات معدنی مانند سیمان و سنگ اهن افت نداشت.

رییس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران شفاف سازی اطلاعات معدنی را در کشور مهم توصیف کرد و افزود: شفاف سازی در میزان حقوق دولتی و مصوبات معدنی اطلاعات پایه زمین شناسی باید در دستور کار قرار گیرد تا اطلاعات در کنترل افکار عمومی باشد.

منبع: اتاق خبر