نوسانات قیمت فلزات اساسی در ۱۰ سال گذشته

جهان مشتاق همکاری معدنی با ایران
ژانویه 25, 2016
رشد جمعیت، نیاز به محصولات معدنی را تضمین می‌کند.
ژانویه 27, 2016

موسسه سرمایه گذاری جهانی آمریکا (U.S. Global Investors) که یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری با تجربه گسترده در بازارهای جهانی و بخش های تخصصی است در جدیدترین آمار خود میزان اکتشافات در بخش های مختلف مواد و منابع طبیعی را طی ۱۰ سال اخیر منتشر کرد.

به گزارش معدن۲۴، در این گزارش که بصورت جدول ارائه شده آمده است در سال ۲۰۱۵ جهان شاهد افت قیمت در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و حتی کشاورزی بوده است و بیشترین کاهش قیمت را نیکل از بخش فلزات اساسی و نفت از بخش انرژی داشت.

این شرکت در گزارش خود آورده، منابع طبیعی هر کشوری به منظور دستیابی به پیشرفت و رفاه جامعه مورد نیاز است. موادمعدنی نظیر سایر سرمایه گذاری ها در طول زمان دچار نوسانات گسترده ای شده است.

جدول ارائه شده نوسانات قیمت کالاها را در طول یک دهه گذشته نشان می دهد و در آن بازگشت و حرکت به سمت متوسط قیمت ها به چشم می خورد.

گفتنی است، حرکت قیمت ها درطول زمان، فصلی و دوره ای بوده و برای مقابله با هرگونه ضرر احتمالی باید تنوع در فعالیت ها و حرفه های مختلف دیده شود.

قیمت نیکل سال ۲۰۱۵ حدود ۴۱٫۷۵ درصد افت داشت و نفت ۳۰٫۴۷ درصد کاهش یافته است.

همچنین در بخش فلزات اساسی شامل سرب، روی، آلومینیوم و مس به ترتیب با ۲٫۵ درصد، ۲۶٫۵ درصد، ۱۷٫۷۹ درصد و ۲۶٫۱ درصد افت مواجه شدیم.

در سال گذشته همچنین ۱۰٫۴۲ درصد از ارزش طلا، ۱۱٫۷۵ درصد از ارزش نقره و ۲۶٫۰۷ درصد از ارزش پلاتین کاسته شده است.

جدول زیر تغییرات و نوسانات قیمت کالاهای مختلف را در بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ نشان می دهد.

periodic Table of Commodity Returns