زرین معدن آسیا
زرین معدن آسیا
Asia Zarin Madan Co
Search

استرالیا در تب و تاب بزرگترین نمایشگاه معدنی

مطالبی که در این قسمت میخوانید

بزرگان معدن جهان تا ۱۵ روز دیگر، در سیدنی استرالیا و در خلال یک نمایشگاه معدنی(آیمکس) به ملاقات هم خواهند رفت. استرالیا از اول تا چهارم سپتامبر (دهم تا سیزدهم شهریور) میزبان این رویداد معدنی خواهد بود. برآورد می‌شود که ۱۵هزار نفر از فعالان بخش معدن جهان در این رویداد شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان اصلی نمایشگاه معدن استرالیا را مدیران عامل، مهندسان و روسای بزرگترین شرکت‌های معدنی جهان تشکیل می‌دهند. با این حال، همواره افراد زیادی از بخش‌های معدنی مختلف در آن شرکت می‌کنند.
«آیمکس» (AIMEX) یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های معدنی جهان است؛ نمایشگاهی که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و میعادگاه فعالان معدنی است. به همین دلیل است که شرکت‌های بسیاری از سراسر جهان برای حضور فعال و پررنگ در آن تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند. آنها امیدوارند بتوانند در این رویداد جهانی، از فناوری‌های جدید بازار آگاه شوند، سرمایه‌گذاران بیشتری جذب کنند و موقعیت خود را در بازار استحکام بخشند. علاوه بر آن، فعالان کسب‌وکارهای معدنی و خریداران می‌توانند انتظار داشته باشند که به صورت چهره به چهره به تجارت بپردازند، از آخرین روندهای صنعت آگاه شوند، با همکاران خود به شبکه‌سازی بپردازند و حتی در برنامه‌های آموزشی پیرامون این نمایشگاه به افزایش اطلاعات و دانسته‌های خود اقدام کنند. حضور در انجمن‌های تبادل‌نظر هم از دیگر مزایای شرکت در این نمایشگاه است.

 درحال حاضر هم با شروع فعالیت شبکه مجازی «آیمکس» در پایگاه اینترنتی این نمایشگاه، ارتباط فعالان معدنی با یکدیگر آغاز شده است.این نمایشگاه بزرگ، محدود به شرکت‌های معدنی نیست و صنایع مهندسی وابسته هم در آن نقش فعالی دارند؛ مزیتی که باعث می‌شود شرکت‌های معدنی فرصت تقویت زنجیره عرضه خود را داشته باشند. از طرفی افزایش ارتباط‌های نزدیک‌تر و پایدارتر می‌تواند موفقیت این شرکت‌ها را در بازار کنونی جهان تضمین کنند؛ بازاری که به دلیل کاهش قیمت‌های بسیاری از محصولات معدنی، فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

«آیمکس» (نمایشگاه بین‌المللی معدن منطقه آسیا-اقیانوسیه) بزرگترین رویداد معدنی جهان شرق است. در این گردهمایی ۴ روزه که ۶۰۰ تولیدکننده معدنی در آن شرکت می‌کنند، بیش از ۱۵هزار فعال معدنی جذب می‌شوند. در این نمایشگاه، به‌طور تقریبی تمامی شرکت‌های بزرگ معدنی جهان شرکت می‌کنند. حمایت مالی از این رویداد را هم شرکت «هیتاچی» بر عهده دارد.
این نمایشگاه در سال ۲۰۰۷م، برنده جایزه بهترین نمایشگاه تجاری بالای ۱۰ هزار متر مربع استرالیا و آسیا شده است؛ جایزه‌ای که با نام «تعالی رویدادهای استرالیا و آسیا» شناخته می‌شود.

منبع: گسترش صمت

خبرهای مرتبط