زرین معدن آسیا
زرین معدن آسیا
Asia Zarin Madan Co
Search

چشم انداز روی در سال جاری مثبت تر از سرب است

مطالبی که در این قسمت میخوانید

کیوان جعفری طهرانی، مدیر امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران در سمینار تخصصی سرب و روی و بازار با بیان این مطلب گفت: درحالی که چشم انداز روی در سال جاری مثبت ارزیابی می شود درخصوص سرب نگاه ها منفی است.

وی گفت: بهترین قیمت روی در سال 2013 مشاهده شد و می توان به دلیل کاهش عرضه و موجودی انبارها، امسال نیز امیدوار بود اما بهترین نرخ سرب در سال 2007 بوده و به این سطح در سال 2015 باز نخواهد گشت.

جعفری طهرانی ادامه داد: سال 2014 سالی خوب برای اقتصاد آمریکا بوده و این کشور به عنوان اقتصاد نخست جهانی شاهد تقویت دلار بود.

وی گفت: آمریکا افزایش اشتغال و پارامترهای اقتصادی خود قصد جلوگیری و مقابله با رشد اقتصادی چین به منظور رسیدن به اقتصاد اول دنیا است.

وی درخصوص اقتصاد دوم دنیا یعنی چین نیز افزود: رشد اقتصادی این کشور بعد از تغییر رییس جمهوری و سیاست ها متفاوت وی شاهد کاهش شد و پیش بینی مقامات این کشور رسیدن به اقتصاد اول دنیا در سال 2027 است البته به این شرط که رییس جمهور بعدی شاهد تغییر مجدد در سیاست گذاری ها نباشد.

وی شرایط فلزات اساسی و طلا را در سال گذشته میلادی برای کشورهایی که از دلار استفاده میکنند بخاطر تقویت دلار خوب دانست و گفت: این درحالی است که برای کشورهای همچون حوزه یورو که از سایر ارزها در خرید و فروش استفاده می کنند بد بود که همین موضوع سبب کاهش خریدها و درنتیجه افت قیمت ها شد.

جعفری طهرانی در خاتمه با اشاره به شرایط تحریم ها علیه ایران که در سال 90 و 91 شدت یافت گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد کاهش تحریم های بانکی و نفتی و قدرت فروش نفت در بازارهای جهانی بوده ایم اما به دلیل کاهش بهای جهانی نفت نمی توان به رشد قیمت ها به بیش از 65 دلار به ازای هر بشکه امیدوار بود.

خبرهای مرتبط